VIRKSOMHEDER

Har du brug for hjælp til indretning af din virksomhed? Eller er den bare helt opdateret med lækre indbydende mødelokaler, gode arbejdspladser hvor medarbejderne er stolte af at vise frem og nyder at være?

Det handler ikke om god eller dårlig smag - det handler om funktionalitet, godt arbejdsmiljø og det handler om hvilke signaler du ønsker at sende til omverdnen. De signaler du sender, er enten rigtige eller forkerte. Der findes ingen mellemting!

Jeg giver dig løsninger du ikke vidste du kunne få, og arbejder med rumdesign ud fra den nyeste viden om adfærdsarkitektur, intelligent design, strategisk indretning og nudging.

Med en baggrund i både arkitekt- og ingeniørbranchen + mere end 20 års erfaring - spændende fra 240 hotelværelser til mødelokaler, butikker, cafeer, skoler, gymnasier og design af udstillinger, specialinventar m.m. - kan jeg også hjæle dig, med de indretningsmæssige udfordringer du står med.

Gå på opdagelse her på siden og lad dig inspirere af nogle af de mange opgaver jeg allerede har løst. Får du lyst til fornyelse af din arbejdsplads, så ring 41610331 eller skriv. Så finder vi helt sikkert en løsning.

 



FACTORY LODGE. HOLEBY

Opgaven var at indrette hotelfaciliteter i en del af den tidligere sukkerfabrik. Ejeren havde for nylig indrettet danmarks første og eneste Visual Climate Center som kan visualisere forandringer i atmosfæren via data fra bla. NASA. Den nærliggende MAN Diesel havde brug for at kunne indlogere kunder og brugere af deres generatorer, som kom fra hele verden og det måtte godt være tæt på.
  •  

    Se mere >>>

    Så ejeren havde kontaktet en lokal arkitekt der stod for ombygningen og han kontaktede mig, så jeg kunne stå for selve indretningen. Jeg havde nogle ændringsforslag til rumfordelingen, placering og udformning af madudlevering, og så gik jeg igang med at tegne rummene i 3D.

    Det var vigtigt for mig at rummene fungerede både når der var mange og når der var få - så derfor lavede jeg buffetområdet, som en lille “kiosk” eller værkfører”bur” - midt i rummet. På den måde blev der også en adskillelse mellem spise/ undervisningsområdet og TV/ hygge opholdsafdelingen.

    Fabrikken blev bygget som sukkerfabrik i 1910 men i 1991 stoppede flyttede produktionen og der var en overgang papirfabrik. Det var oplagt at prøve at bevare så meget at den ånd der var i den gamle bygning. Ydervæggene skulle isoleres, så vi kunne ikke lade væggene stå rå. Men jeg fandt inspiration til overfladen på af en gammel ståldør med nitter, der var malet med mange lag sort maling,som jeg brugte som overflade og struktur på “kiosken”.

    Der findes mange gamle fotos og kobberstik fra sukkerfabrikken og de er blevet anvendt som billeder og fotostater rundt om i hotellet.

     

    Se mindre <<<

 



COMWELL KOLDING

- 5 stjernet konferencehotel v/direktør Hanne Gjørup Hansen (1999 - 2006):

"Fornemmelse for indretning, smag, holdninger, overblik, oplevelser og indlevelse er nogle af de kvaliteter Susanne besidder. Vores mangeårige samarbejde har givet mig mange gode timer og resultater som jeg ikke selv ville kunne forestille mig mulige."

Indretning, belysning og farvesætning af mødelokaler, 240 værelser, 4 suiter, gang- og opholdsarealer, restauranter, receptioner, foyer m.m.
  •  

    Se mere >>>

    Mange forskellige meninger og stilarter har i tidens løb præget det store hus, og min opgave har været at skabe fornyelse og sammenhæng.

    (MeetingCamp)
    Hotellet ønskede at omdanne en fløj til et uforstyrret område for bestyrelser, ledelser og andre grupper. Den uforstyrrede fløj blev til MeetingCamp - et utraditionelt møde/lærekoncept hvor grupper kan holde seminarer eller mødes i innovative processer uden at skulle blandes husets øvrige gæster. Campen blev til i samarbejde med Masters reklamebureau

    Jeg har som fast tilknyttet indretningskonsulent fra 1999 til 2007 stået for hotellets designløsninger. Hotellet er bygget sammen med og administrerer Comwell Kolding Teater. Udført under ansættelse på Tegnestuen Mejeriet, herefter i eget firma. Klik på fotografierne til venstre for at se hotelindretningen i stort format.

    Se også Kolding Teater

     

    Se mindre <<<

 



DONG ENERGY

Møderummets form matchede ikke det antal mødedeltagere som det skulle kunne rumme! Samtidig ville man gerne undgå en løsning hvor flere borde skulle sættes sammen. Den nuværende indretning bestod af et langt mødebord og det var svært at overskue de andre mødedeltagere, som sad på række over for hinanden. Mange følte desuden, at de sad for tæt på dem de sad overfor.
  •  

    Se mere >>>

    Jeg designede derfor en bådformet bordplade med åbning i midten. Udgangspunktet var rummets form og det antal mødedeltagere der skulle kunne være. Mødebordet blev specialdesignet i samarbejde med Erik Jørgensens møbelfabrik i Svendborg. På toppen blev lagt stjernelagt valnøddefinér, og under bordpladen placerede vi net- og strømudtag. Al strømføring blev ført usynligt gennem bordbenene og ned gennem gulvet. VIP-mødelokalerne blev desuden udstyret med det nyeste AV-udstyr og videokonferenceanlæg.

    Desuden stod jeg for kontorindretning (fire kontorfløje + direktørkontor), VIP-mødelokaler, opholdsarealer, café, nye toiletter samt kunstophængning i forbindelse med rokade mellem selskabets afdelinger i København og Skærbæk.

    Udført under ansættelse på Tegnestuen Mejeriet.

     

    Se mindre <<<

 



HOTEL SVENDBORG

Halberg Hotels, Svendborg 2009 - 2012

Nyindretning af cafe, rumdelere i restaurant, værelser, konferenceområde med lounge, gangarealer.
  •  

    Se mere >>>

    Hotellet har løbende brug for at få opdateret og ændret områder i takt med udvikling og ændrede behov. Udfordringen for mig er at forny og samtidig respektere husets karakter og skabe sammenhæng.

    Generelt leder jeg altid efter uudnyttet plads og finder muligheder i det eksisterende så kvadratmetrene optimeres. Gangarealer er oplagte muligheder hvis der mangler plads andre steder. Feks. blev der opsat hylder til æbler og stå-borde i gangene ved konferenceafsnittet der blev færdigt 2012.

    "There are several great things to notice about this solution.

    First of all this solution is based on what Behavioral Insights Team coined “one of the central findings from behavioral science“ – namely to make it easy for people to choose the preferred option. By placing the apples just before and just after people’s visit to the snack buffet, choosing apples now stands out as the easy choice.

    Second, apples are the easy choice partly due to the presentation of the apples. On the colorless background (grey wall, black shelves) the colorful apples stand out and are thus salient for the guests. This is indeed a nice design solution to making the apples stand out as attractive.

    Third, the well-placed shelves with salient apples are presented with situated information. The saying “an apple a day keeps the doctor away” prompts a preference held by many people to eat healthy. The saying is well known, easily interpretable and is a piece of information offered at the crucial point of decision making to remind the willing to eat healthy." Uddrag fra omtale af "The apple nudge" fra iNudgeYou hjemmesiden.

    Jeg henvendte mig til hotellets direktør og foreslog nyindretning af cafeen. Det blev starten på et godt samarbejde hvor jeg kunne drage nytte af min erfaring med hotelindretning blandt andet fra Comwell Kolding hvor jeg i otte år var fast tilknyttet indretningskonsulent.

    Klik på fotografierne til venstre for at se før- og efterbilleder i stort format.

     

    Se mindre <<<

 



SUSHI STUEN

Ejeren af restaurant/take-away var for nyligt flyttet i nye lokaler på torvet i Svendborg. Kunder gjorde dem opmærksom på at indretningen ikke var rigtig hyggelig og at lyset var søvnigt. Det kunne de også godt selv se, så de kontaktede mig og bad om forslag til hvordan de kunne rette op på problemerne.
  •  

    Se mere >>>

    Mit forslag gik på at supplere de allerede indkøbte lofts lamper med flere af slagsen, og så skulle de sænkes. De hang alt for højt oppe under loftet og det er bare ikke hyggeligt!

    Bag ved sofaerne langs væggen, foreslog jeg at bygge en trækasse, male den i væggens farve og indbygge LED lysbånd, som skulle lyse op på væggen. Bag ved eksist. reol blev der indbygget lignende lysbånd. Begge steder med fjernbetjent dæmp.

    En lav opholdsgruppe, til dem der ventede på take-away, blev skrottet til fordel for tre nye højborde i massivt egetræ med nye barstole fra HAY. Området kan nu benyttes både af ventende og af spisende gæster.

    Væggen her blev malet i en blågrå farve, som blev fundet dels i vægdekorationen med bølgen og det gamle flotte loft, som stammer fra Løveapoteket, som tidligere havde til huse i lokalet. Her placerede jeg desuden restaurantens logotype i udskårne hvide bogstaver, som fik ekstra lys fra downlights i loftet.

    Sushi Stuen er nu belyst så det er hyggeligt at sidde og spise - desuden ses interiøret mere tydeligt når man passerer forbi ude på torvet.

     

    Se mindre <<<

 



GERTZ DANISH BAKERY

Nyt butikskoncept for en af landets ældste bagerforretninger i Nyborg. Etableret af samme familie i 1805. Den tidligere Guldbager startede ny butikskæde og bad om hjælp til at få design og indretning på plads fra starten. De havde haft flere indretningskonsulenter og butiksindretningsfirmaer ind over, men var kommet i tvivl om de var på rette vej. Min rådgivning gik ud på at skærpe konceptet og på at få visioner, logodesign og fysisk indretning til at spille sammen.
  •  

    Se mere >>>

    Butikken blev optegnet i 3D og bestilling af specialbyggede skranker m.v. kunne gå i gang. Et niveauspring i gulvet, som ellers var planlagt til at være en rampe bag disken, fik jeg flyttet og ændret til et trin ved indgangsdøren ved at hæve gulvet i hele rummet, da det ellers ville have givet en dårlig arbejdsgang for de ansatte. Jeg valgte stole og reoler fra Gubi og eller en helt enkel og nordisk indretning, hvor det gode brød og de lækre kager fremhæves i stedet for at blive overdøvet af "smarte" dekorationer.

     

    Se mindre <<<

 



KRUUSE A/S

Virksomheden havde brug for nyindretning af to afdelinger: Produktudvikling og Reklame (DTP). De var for nylig flyttet i nybygget domicil tæt på motorvejen, men de havde taget alt eksisterende inventar med i det nye hus. Dette var indkøbt gennem mange år og hver afdeling havde fået lov at indrette sig som de ville - det fungerede ikke! Desuden klagede medarbejderne over dårlig akustik.
  •  

    Se mere >>>

    Da jeg besøgte virksomheden første gang, kunne jeg konstatere at akustikken ikke fejlede noget, men den visuelle støj var overvældende! Det handlede om at få lagt en strategi for fornyelsen, hvor både ledelse og medarbejdere kunne blive tilfredse med resultatet. Løsningen blev at HR afdelingen i samarbejde med mig lavede nogle workshops hvor man internt kunne blive klar over hvor udfordringerne lå. Få stillet de rigtige spørgsmål og samlet "guldet" fra de involverede. Til slut blev det hele kogt sammen til få men vigtige mål, som jeg tog med i mit indretningsforslag.

     

    Se mindre <<<

 

Programmeret og hosted af nordicweb